Keszthelyi-hegység túra

képek - útvonal - térkép - leírás

You are here:

A Keszthelyi-hegységben az egyik legszebb túra a kéktúra útvonala. Kezdőknek is ajánlott. A Keszthelyi-hegység várja a terepező kerékpárosokat is. A különböző természeti formákat bemutató tanösvényeket mindenkinek érdemes megtekintenie. A hegységet a turistautak pókhálója szövi be. A sunkon!

GPS: 46.9853 17.9797

Megközelítés: Alsóörs, Strand sétány.

Gyermekek: 4 – 18 éves korig
7.500/fő; 5.500/kedv. (gyerm., nyugd.) A strandbelépők és szolgáltatások ára bankkártyával és SZÉP kártyával is fizethető!

Információk

Kirándulások a Keszthelyi-hegységben Gyenesdiás vasúti megálló – Vadlánlik – Tüskéslap – Nagymező – Berzsenyi-kilátó – Büdöskútpuszta – Padkő-Szobakű barlang – Bélap völgy – Balatongyörök vasúti megálló: A vasúti megállótól a és a jelzésekkel a felsődiási csordakútig haladunk. A mára már felhagyott csordakutat elhagyva, ahol a és a út továbbhalad, ÉK-i irányban, a jobbra kiágazó, erősen vízmosásos, emelkedő úton gyalogolunk felfelé. Rövidesen utunktól jobbra, a hegynyeregben kiágazik a Vadlánlikhoz vezető sárga (barlang jelzésű) út, melyen 5 perc alatt érünk a barlanghoz. Utunkat továbbfolytatva és átmenve a borókás kopár hegyoldalon, érjük el a Tüskéslapot. É-i irányban vezet át gyalogösvényünk a szép fenyőerdőig. Az erdei ösvények elágazásánál, a jobb oldali gyalogúton továbbra is az öreg fenyves mellett haladunk. Átlépve a K-Ny-i irányú nyiladékon, Zöld+ jelzés (Kitaibel kilátó): Kiindulópont: Vonyarcvashegy Batsányi-Szellős utca sarok. Innen a zöld+ jelzést követve, majd jobbra letérve a murvabánya felé. Innen balra, kissé vízmosásos gyalogúton kapaszkodhatunk fel a tetőre. Zöld+ jelzés (Kitaibel kilátó) A tetőn pad vár bennünket 🙂 és remek kis panoráma Vonyarcvashegyre. Szépen látni a Szent Mihály dombot és rajta a kápolnát. Tovább haladva már az erdőben közelítjük meg a Kitaibel Pál kilátót. A kilátótól északi irányban, már a zöld+ jelzés mentén érünk vissza Vonyarcvashegyre (Liszt F. u.). Az egyre emelkedő bal oldali úton haladunk a szálerdőben. Áthaladva a hegygerincen, találkozunk a Vonyarcvashegyről felvezető jelzésű úttal. Ezzel együtt, az újból egyre emelkedő úton érjük el a Pető-hegy csúcsára balra felvezető és jelzésű ösvényt. Az 1961-ben újjáépített, Berzsenyi kilátóról gyönyörű panorámában lehet részünk. A csúcsra vezető ösvényről utunk hullámzó terepen vezet. Jobbról elérjük a Vadmező új telepítésének kerítését, és ahol az elmarad tőlünk, állandó emelkedéssel haladunk a hegygerincig. Innen már a gerinc alatt húzódó szekérúton balra, É-i irányban, jobbára szintben gyalogolunk. Utunk bal oldalán fiatal fenyves, jobbról szálerdő kísér. help Balról betorkollik az Öregszéktető felől vezető jelzésű út. Jobbról előbb a Cseri völgyből vezető jelzésű út, majd tovább haladva, ugyancsak jobbról a Szent Mihály-domb felől jövő kék jelzésű út csatlakozik hozzánk. Most már ezekkel a jelzésekkel együtt folytatva túránkat, mellőzzük a csemetekertbe vezető széles kocsiutat és a balra, ÉK-re, a lefelé haladó gyalogösvényen, a szivattyúház érintésével érkezünk be Büdöskútpusztára. Innen DK-i irányban indulunk ki, és egy ideig a jelzéssel együtt haladunk. Ahol a jelzés balra, a Székmány felé tér, mi jobbra, D-re, a fiatal csepütés erdőbe fordulunk. Utunk jobb oldalán a „Padkő” szép, szálában álló dolomitszikláiban gyönyörködhetünk. Itt csatlakozik be a Kígyós völgyből vezető jelzésű út. A sziklás előtt balra, K-re eleinte szép bükkfák árnyékában felfelé haladunk. A csepütés és az öreg szálerdő találkozásánál D-re fordulunk, majd a D-i irányban kiinduló nyiladék szekérútján gyalogolunk. A tetőn húzódó nyiladékon érdemes balra felsétálni a csúcsra, ahonnan igen szép kilátásunk van a Márványkőfejtőre Az Országos Kéktúra Magyarország északi tájain végighaladó, jelenleg az Írott-kőtől Hollóházáig tartó folyamatos, jelzett turistaút. Hossza több mint 1100 km. Tátika váraA Kéktúra nemcsak Magyarország, de Európa első hosszútávú turistaútja is. A Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúrával és az Alföldi Kéktúrával egy kört alkot, melyet Országos Kék Körnek is neveznek.(434 m) és balra, a Székmány felé húzódó sziklás völgyre. Utunkat a nyiladékból Dk-re kiágazó, lefelé haladó kocsiúton folytatjuk, mely nagy kanyarodókkal, kezdetben eléggé meredeken vezet le a völgy felé. help Útelágazásnál a bal oldali úton megyünk, melyen túránk egy újabb érdekes látnivalójához, a bal oldali, hatalmas sziklafalban levő Szobakű barlanghoz érkezünk. Továbbra is megtartva eddigi irányunkat, a Fekete-hegyen elhagyott nagy nyiladékra, majd az erdőbe jobbra kanyarodó szekérútra térünk. Kiérve a Bélap hosszú rétjére, itt ágazik ki jobbra a Kígyós völgy – padkői , majd lejjebb, Bisekű felé balra a jelzésű út. Ahol utunkba balról beérkezik a Balatongyörökről induló jelzésű út, pár lépés után mellőzzük az erdészházat. Innen rövidesen szőlők és szántóföldek váltják fel az erdőt, és nemsokára beérkezünk Balatongyörök község első házaihoz. Balról mellőzzük a Bódis keresztet és a tűzőrtornyot. Áthaladunk a balatoni műúton és a község főutcáján gyalogolva, beérkezünk a balatongyöröki vasúti megállóhoz.

Képgaléria

There are no photos with those IDs or post 815 does not have any attached images!