Országos Kéktúra (Tapolca - Badacsonytördemic)

képek - útvonal - térkép - leírás

You are here:

Tapolca után a kéktúra útvonala délnek, a Szent György-hegy felé veszi az irányt. Eleinte műúton halad az utunk. Innen, a Tapolcai-medence közepéről megcsodálhatjuk a medence híres tanuhegyeit. A szőlők közé érve elkezdődik a kapaszkodás a Szent György-hegy tetejére. A !

GPS: 46.9853 17.9797

Megközelítés: Alsóörs, Strand sétány.

Gyermekek: 4 – 18 éves korig
7.500/fő; 5.500/kedv. (gyerm., nyugd.)

A strandbelépők és szolgáltatások ára bankkártyával és SZÉP kártyával is fizethető!
Információk

Tapolca-Badacsonytördemic A turistaház után meredek lépcsősor kezdődik és rövid időn belül megérkezünk a bazaltorgonák tövébe. Kemény kapaszkodás után érjük el a fennsík szélét, innen az ösvény már csak enyhén emelkedik tovább. Az ösvénytől nem messze megpillantunk egy jókora esőházat. Itt a kéktúra ösvénye egy elágazásban balra tartva továbbmegy, de innen kezdődik a kék háromszög jelzés is, ami a csúcsra vezet. Elindulunk a hegytető felé, melyet rövid kapaszkodás után el is érünk. Először egy mellékcsúcsot mászunk meg, itt pihenőpadok vannak felállítva, de egy kis kapaszkodás után feljutunk a legmagasabb pontra is. Szent György-hegy: A Szent György-hegy a Tapolcai-medence területén fekszik, Tapolcától mindössze 5 kilométerre. A hegy szinte kettéosztja a Tapolcai-medence területét, a medence közepén, magányosan áll. A medence legszebb, természetes állapotú, részletesen tanulmányozott hegye. Ennek köszönhetően a hegy tetejéről belátható az egész medence, ami gyönyörű látványt nyújt az oda túrázóknak. Szent György-hegy – BazaltorgonákA híres, 415 méter magas hegy oldalán hatalmas bazaltoszlopok sorakoznak. A Tapolcai-medence vulkáni eredetű hegyei közül többnek a felszínén is megfigyelhető az oszlopos elválás. A hegyen tanösvényt alakítottak ki, mely szabadon látogatható.A hegytetőről szinte körpanoráma nyílik a környékre, csak észak felé takarja a kilátást egy kis fenyves. Innen szinte minden tanúhegy jól látszik, de a legszebb kilátás Badacsony és a Szigligeti vár felé nyílik. A hegyről lefelé utunk a kezdeti nyugatiról északnyugati irányba fordul, aztán elérjük azt a pontot, ahol az utunkról balra letérve torony iránt a hegyoldalban ereszkedni kezdünk a jelzéseket követve. Szigligeti vár: Szigligeti várA Tapolcai-medence DNY-i részén, régen a Balaton szigetét képező 230 m magas vulkánikus hegy tetején állnak az észak-déli irányú, szabálytalan alaprajzú szigligeti vár maradványai. Régészeti leletek szerint már a kőkorban és bronzkorban is lakott volt.Nem sokkal később újra balra fordulva egy szinttel lejjebb, most már visszafelé haladunk egy másik úton a présházak között. Lassan elérjük a Lengyel-kápolnát, ahol aszfaltútra jutunk. Erről az útról a térkép szerint ott kell letérnünk, ahol a Lengyel-kápolnától közvetlenül lefutó földút beletorkollik az aszfaltunkba. Ez az út megtalálható, de a vele szemben nyíló másik nem. Kis keresgélés után átvágunk toronyiránt a hegy lábánál fekvő szőlők között a síkon már látható főút felé, így száz méterrel lejjebb észre is vehetünk egy kóbor kék jelzést egy fán. Keskeny erdősáv mellé vezet a jelzett ösvény, majd ennek a bal oldalán folytatjuk az utunkat. Az erdősáv később elfogy mellőlünk, de itt már egy jól járható földút kezdődik a szőlők között, mely a megfelelő irányba vezet minket. A következő jelzést ott találjuk meg, ahol utunk beletorkollik a Hegymagas felé vezető aszfaltútba. Újabb eseménytelen aszfalttaposás kezdődik: körülbelül 1,5 km a 71-es főútig és további egy a főúton Szigliget felé ballagva. Szerencsére ezen a szakaszon már van kerékpárút, nem kell az útpadkán ténferegnünk. Lassan elhaladunk a szigligeti Vár-hegy dombja alatt, és rátérünk a falu bekötőútjára. Innen ágazik ki jobbra a várhoz vivő macskaköves utca (Kinizsi utca). Rövid kapaszkodás után elérjük a várhoz vezető gyalogút kezdetét, vagyis a templomkert kapuját. Itt felfelé indulva hamarosan láthatjuk a pénztár kis fabódéját is, ahol pecsételőhelyet találunk. Mindenkinek ajánlhatjuk ezt a rövid túrát, mert innen, a Felsővár legmagasabb pontjáról körpanorámaszerűen belátható az egész Tapolcai-medence. A szédítő látványt követően leereszkedünk újra a faluba, és ismét aszfaltos úton haladunk a badacsonytördemici vasútállomás felé, mely kéktúrás pecsételőhelyként is szolgál.

Képgaléria

There are no photos with those IDs or post 885 does not have any attached images!