You are here:
Kerékpártúra a Balaton-felvidéken

A Balaton-felvidéken ugyan alig van kiépített kerékpárút, mégis érdemes bejárni ezt a vidéket kerékpárral. Ősi templomromokat, elfeledett kastélyokat fedezhetünk fel az erdő mélyén, mindeközben aktív turistaként kapcsolatunk közvetlenebb a minket körülvevő világgal, vándorként fogadnak a falusi emberek, alkalom nyílik a beszélgetésre egy pohár bor mellett.

Balaton-felvidék kerékpárút
Balaton-felvidék

kerékpártúra

1. szakasz: Balatonfüred – Köveskál

Túránk kiindulópontja a balatonfüredi vasútállomás. Innen kezdjük el kerékpártúránkat a Balaton-felvidékre. Kerékpárúton haladunk egészen Tihanyig. Itt felkereshetjük a tihanyi őslevendulást, mely júniusban már messziről csalogat illatával. A Levendula Ház megtekintése után a Belső-tó partján legelésző szürkemarha gulya mellett visszatérünk a faluba. Ismét rátérünk a 71-es út mellett húzódó kerékpárútra, de csak egy rövid időre, mert hamarosan eltávolodunk a parttól, hogy felkeressük a Balaton-felvidék rejtett kincseit.
Balatonudvari központjában északnak fordulunk. Kis forgalmú műúton, régi présházakkal tűzdelt szőlőskertek alatt vezet utunk Vászolyba. A forrástó mellett piknikezhetünk, és megtöltjük kulacsainkat a forrás kiváló vízével. Áttekerünk Dörgicsére, majd a 4 jelentős romot magunk mögött hagyva földutakon elérjük Tagyont, majd nekirugaszkodunk a Hegyestűhöz vezető emelkedőnek. A hegytetőre érve jutalomként bepillanthatunk egy 5 millió éves vulkán belsejébe, majd belépve a Káli-medencébe, egészen Köveskálig gurulunk.

Kékkút - Theodora-forrás
2. szakasz: Köveskál – Szentbékkálla – Balatonudvari – Balatonfüred

Köveskált elhagyva felkeressük a Kékkúti forrást, majd friss ásványvízzel feltankolva a Szentbékkállai kőtenger felé vesszük az irányt. Szőlőkeretek között kelünk át a Művészetek völgyébe, ahol számos vízi malom mellett haladunk el mire megérkezünk Kapolcsra. A falu méltán híres kulturális életéről és az itt élő kézműveseknek köszönhetően számos feledésbe merült mesterséggel ismerkedhetünk meg. Tovább utazunk a történelemben, majd megérkezünk a nagyvázsonyi Kinizsi várhoz. Innen utunk Dörgicsére vezet. Innen egészen a partig gurulunk. Már nincs messze a végállomás, mégis számos érdekesség vár még ránk. Elhaladunk Balatonudvari szív alakú sírköveiről híres temetője mellett, majd hamarosan megérkezünk Balatonfüredre és véget ér az utazás.